BEL BOYUN AĞRILARI İÇİN YOGA

Birçok bel problemi ve bel ağrısı yanlış duruşa, modern beslenme alışkanlığına (ayakta yemek
yeme), ağrıyı ihmal etme, spor alışkanlığının olmamasına, gerilime, strese, migrene ve aşırı kilo
almaya bağlıdır. Yaşlandıkça ve tekrarlayan bel ağrıları, kaslarda spazma neden olur ve kaslar
esnekliklerini kaybeder. Yaşla birlikte ortaya çıkan bel ağrılarının bir diğer nedeni de osteoporoz
(kemik erimesi) olabilir. Bu durum kasları uyarır ve spazma neden olur ya da sinirlere baskı
yaparak ağrıya neden olur.

Yogada omurga bölgesine çok önem verilir. Bunun nedeni yoga felsefesinde kabul edilen ana
enerji kanalı Sushumna Nadi’nin bu kanal boyunca uzanıyor olmasındandır ki bu santral sinir
sistemi ile eş anlamlıdır. Enerji kanal boyunca iki yönlü hareket eder, ancak genellikle Mooladhara
Chakra’dan yani kuyruk sokumundan, Sahasrara Chakra’ya yani başa doğru hareket eder.
Bu sayede enerji bedenin tüm parçalarına değişik nadi ve sinirlere taşınır. Otururken, ayakta ya
da yürürken doğru duruş biçimi önemlidir. Omurgamızın doğru şekilde kalması için birçok Yoga
Asanaları (duruş biçimleri) vardır. Yoga ile bel ve boyun ağrıları tedavisinde önce ağrı olan yerdeki
kasları gevşetiriz. Daha sonra omurganın her iki yanındaki kasların, ligament ve tendonların daha
güçlü olmalarını sağlarız ve son olarak da kasların daha esnek olması için yoga duruşları yaparız.

Senaryo:Neslihan İskit
Yönetmen: Haluk CAN
Müzik:Cansu Toksöz - Mehveş Özel- Hikmet Sezgin
Audıo: Türkçe
Süre:47 dakika
D.Digital.2.0
Barkod:8697441019313
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn